klik

Blogger news

Sabtu, 31 Disember 2011

Hensem Vs Tak Hensem &


Kalau lelaki hensem pendiam
Perempuan akan cakap:: malu2 pula dia
kalau lelaki tak hensem pendiam
Perempuan akan cakap: bisu ke hape...

Rabu, 28 Disember 2011

11 jenis manusia yang akan didoakan Malaikat



PERCAYA kepada malaikat adalah antara rukun iman . Ada malaikat yang ditugaskan berdoa kepada makhluk manusia dan sudah tentu seseorang yang didoakan malaikat mendapat keistimewaan. Dalam hidup, kita sangat memerlukan bantuan rohani dalam menghadapi ujian yang kian mencabar. Bantuan dan sokongan malaikat sangat diperlukan.Kali ini penulis ingin menyenaraikan antara jenis manusia yang akan menerima doa malaikat. Ketika itulah sewaktu kita menghadapi masalah, kerumitan, keperluan dan bimbingan, bukan saja kita perlukan kekuatan doa dari lidah, tetapi juga sokongan malaikat.

KELEBIHAN LELAKI KETIKA BERBELANJA



TREND - gaya dan trend lelaki tidak rancak berubah seperti wanita. Rak-rak baju yang mempunyai jenama atau tak, tak banyak pun beza dari segi cutting, material ataupun corak. Lelaki ni tak yah terikat dengan trend semasa sebab tak ketara pun beza. Kalau korang semua tengok dari 1 musim ke 1 musim sama je.

Ahad, 25 Disember 2011

21 Perkara Yang Membuat Lelaki Menyenangi Wanita



(Eh, Betul Ke Ni?)

1. Terima Lelaki agar Dia Menerima Anda

Mungkin tiada perkataan yang lebih sesuai untuk menyatakan ini selain dari
*Terimalah lelaki sebagai sediakala*.
Terima dia sebagai lelaki.Yang penting untuk anda mengetahui ialah mengenai lelaki, bukan mengubah lelaki. Jika anda mahu mengubah personaliti lelaki yang menjadi kekasih anda atau suami anda, dia mungkin akan menjadi insan yang lain,yang mungkin tidak anda sukai, dan tidak menyukai anda.

Fakta Mengenai Pelukan



Untuk kesihatan jantung
Pelukan akan meningkatkan hormon oxytocin (hormon kesihatan jantung) dan mengurangkan hormon kortisol (hormon yang menyebabkan stress dan meningkatkan tekanan darah)

Selasa, 20 Disember 2011

10 Tabiat Wanita Atau Isteri



1) TABIAT ULAR
Menaruh dendam apabila mendengar sesuatu yg jahat tentang suami atau dirinya. Maka akan berkelahilah dia dengan orang lain.

Sabtu, 17 Disember 2011

8 Sebab Kenapa Wanita Bertudung Lebih Baik



1) Tuntutan agama

Puteri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. “Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Rabu, 14 Disember 2011

Hidayah di Sebalik Cara Pengebumian Islam....




"Awak tahu tak.. orang Cina yang mati kalau nak kebumikan mayat, mereka perlu sediakan lebih kurang RM20 ribu tau!" Seorang sahabat saya membuka perbualan ketika kami sedang berjalan ke arah liang lahad untuk mengebumikan seorang jenazah yang baru sahaja meninggal dunia di taman perumahan kami.

Isnin, 12 Disember 2011

Kisah Dakwah Si Anak Kecil..



Pada setiap Jumaat, selepas selesai menunaikan solat Jumaat, seorang Imam dan anaknya yang berumur 7 tahun akan berjalan menyusuri jalan di kota itu dan menyebarkan risalah dakwah bertajuk “Jalan-jalan Syurga” dan beberapa karya Islamik yang lain.

Khamis, 8 Disember 2011

5 Fakta Untuk Anda Percaya Atau Tidak


1. Jika anda makan satay, jangan pula lupa timunnya, sebabnya
memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran
akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu?
(Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula
adalah anti-karsinogen.

Jumaat, 2 Disember 2011

Fakta Mengenai Coklat (Yummy)


Fakta 1: Coklat tidak menyebabkan jerawat.

Antara kepercayaan karut paling umum ialah coklat menyebabkan jerawat, terutama di kalangan remaja. Ini sama sekali tidak benar. Maklumat sekian lama jelas membuktikan bahawa coklat tidak menyebabkan jerawat. Sebaliknya, amalan pemakanan yang kurang baik, punca utama jerawat, tetapi kita lebih mudah menyalahkan coklat. Perubahan hormon ketika baligh, ditambah pengambilan makanan kurang zinc dan banyak iodin, punca utama. Jerawat biasanya tumbuh apabila seseorang mencapai usia remaja. Pertambahan hormon menyebabkan kelenjar mengeluarkan sebum, yang mengalir ke permukaan kulit secara semula jadi. Jika pengalirannya tersekat, sebum terkumpul lalu membentuk jerawat. Ensiklopedia Dermatologi menjelaskan dengan tepat bahawa pemakanan tiada kena-mengena dalam pengurusan jerawat. Jadi, remaja tidak perlu menahan diri daripada memakan coklat kegemaraan mereka.

Ada apa dengan LELAKI


Lelaki tulen.
Tahu hakikat yang dia dijadikan sebagai lelaki dan dari itu bersifat sebagai lelaki dan tidak bertingkah laku hingga terkeluar dari kategori lelaki

Khamis, 24 November 2011

Mengapakah Lelaki Suka Mendiamkan Diri Apabila Menghadapi Masalah?


Pernahkah pasangan anda tiba-tiba mendiamkan diri dan tidak mahu bercakap dengan anda?
Apabila anda tanya adakah si dia sedang mempunyai masalah, si dia akan cepat mengatakan tidak dan terus mendiamkan diri. Dan yang membuatkan anda risau, si dia langsung tidak mahu angkat call atau membalas SMS anda.
Saya percaya ramai wanita di luar sana tidak faham kenapa lelaki bersikap sedemikian. Tiba-tiba si dia boleh berubah dan mendiamkan diri tidak mahu bercakap dengan anda. Pelik bukan?

Kerana itu sikap seorang lelaki
Tetapi, itulah sikap seorang lelaki. Apabila mereka menghadapi masalah, mereka akan menjauhkan diri supaya tidak diganggu. Mereka akan mengambil masa untuk memikirkan bagaimanakah caranya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Mereka akan selidik cara-cara yang terbaik supaya masalah tersebut dapat diselesaikan dengan sempurna.
Apabila mereka menyendiri, mereka tidak suka diganggu. Jadi apabila anda keep on asking the same question, mereka akan rasa rimas dan tertekan. Ini membuatkan mereka semakin menjauhkan diri daripada anda.
Anda perlu ingat, cara yang diambil oleh lelaki untuk menyelesaikan masalah adalah berbeza dengan cara yang diambil oleh wanita. Lelaki akan lebih mendiamkan diri ketika menghadapi masalah.

Tetapi wanita pula akan lebih suka berkongsikan masalah dengan bercerita masalah tersebut kepada orang lain. Jadi apabila mereka melihat si dia sedang menghadapi masalah, mereka akan cuba memaksa pasangan mereka untuk berkongsikan masalah tersebut (seperti wanita). Ini adalah berbeza sama sekali dengan sikap seorang lelaki kerana lelaki tidak menyelesaikan masalah dengan cara sebegitu.

Apa yang perlu anda lakukan?
Sekiranya anda merasakan si dia sedang kusut, menyendiri, dan menghadapi masalah, tanyalah adakah si dia memerlukan masa untuk menyendiri buat seketika. Jika si dia mengatakan ya, maka berikanlah si dia masa seperti yang diminta. Tetapi jika si dia menggelengkan kepala, anda berikan juga masa tersebut kepadanya buat sementara (kerana lelaki mempunyai ego yang tinggi).
Berikan si dia masa untuk sendirian. Jangan ganggu hidupnya sehingga si dia dapat menyelesaikan masalah tersebut. Lagi kurang anda mengganggunya, lagi cepat masalah tersebut dapat diselesaikan. Dan lagi cepat juga anda dapat kembali bersama dengannya semula.
Mudah-mudahan dengan artikel ini dapatlah anda memahami kenapa lelaki akan suka mendiamkan diri apabila mereka menghadapi masalah. Janganlah salahkan mereka kerana itu memang sikap seorang lelaki. Ingatlah, salah satu tips dalam berpasangan adalah saling memahami. Fahamilah sikap pasangan anda agar sama-sama dapat membina percintaan yang bahagia selamanya.

Kau Aku Istimewa


LELAKI

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.
Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh.

Who is the hottest college guy here? It's ok, you can vote more than once ;)


Who is the hottest college guy here? It's ok, you can vote more than once ;): Online voting for Gatsby's Like My Look Contest (IPTA Edition) happens now!

Anda Peminat Filem Kung Fu? Mari Like Facebook Page ni!

Anda Peminat Filem Kung Fu? Mari Like Facebook Page ni!: Mari

Find out how to win RM1,000 in this SMS Contest, just by eating ice cream.

Find out how to win RM1,000 in this SMS Contest, just by eating ice cream.: Eat Nestle Drumstick ice cream and you can stand a chance to win RM100 and RM500 weekly in their Facebook contest, or RM1000 or RM20 prepaid reload in the SMS contest! Click to find out more.

Ahad, 20 November 2011

CocaCola.. Best Ke Tak?

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan
    hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang
    berniaga sup tulang!

Rabu, 16 November 2011

mengubati hati yang terluka


Assalamualaikum,Satu perkongsian yang terbaik yang aku baca.Enjoy,Pelbagai perkara berlaku dalam kehidupan seharian kita. Ada ketikanya, hati kita terluka kerana disakiti oleh orang lain atau suasana.
Beberapa cara boleh kita amalkan untuk mengubati hati yang terluka. Keberkesanannya bergantung kepada diri anda, namun berikut adalah cara yang sering dikongsia oleh pakar.

Ahad, 13 November 2011

Sifat Lelaki Ikut horoscope


Aries (21 Mac – 20 April)
Orang Nya: Anak mak! Smart mamat. Intelligent (boleh la….)

Tips utk memikat:
 Bagus untuk minah-minah tudung (NO OFFENCE) but its true.. Jejaka Aries suka wanita yang sopan, tata-tertib.. sebab nak bawa tunjuk mak so kena lah bawa balik yang bagus punya.

WARNING:
 Jika anda betol anda rasa kes ini pilihan anda, pilih lah. Kalau tidak, jangan lah main-mainkan hatinya. Hati dah luka sukar nak dibaiki. Macam moto yang dah rosak, makan bulan diworkshop baru baik.

Sabtu, 12 November 2011

Kisah 4 “Isteri” – Jagalah Yang Pertama


Suatu ketika, ada seorang pedagang kaya yang mempunyai empat orang isteri. Dia mencintai isteri yang keempat dan memberikan harta dan kesenangan yang banyak. Sebab, isteri keempat adalah yang tercantik di antara kesemua isterinya. Maka, tidak hairan lelaki ini sering memberikan yang terbaik untuk isteri keempatnya itu.

Khamis, 10 November 2011

Tujuh Perempuan Bertanya, Seorang Lelaki Menjawab.


Rabu, 9 November 2011

Berhati-Hati Bila Melawat Orang Meninggal


Sabtu, 29 Oktober 2011

How do you like the new Volkswagen Jetta?

How do you like the new Volkswagen Jetta?: Just when you thought the mid-sized sedan wasn't your type of car, here comes the new Volkswagen Jetta. It's German engineered quality for the masses.

Like good deals but don't want to compromise on comfort?

Like good deals but don't want to compromise on comfort?: Find the latest travel offers of MITM here or visit MITM from 28-30 October at Mid Valley Exhibition Centre.

Jumaat, 21 Oktober 2011

Maybank is back with another fun game for Deepavali

Maybank is back wiPublish Postth another fun game for Deepavali: Cuztomise your avatar, decorate your house and earn Tiger Points. Play now! Powered by Maybank.

Rabu, 19 Oktober 2011

Do you have the HATI to help?

Do you have the HATI to help?: HATI.org.my is a non-profit web-portal on Malaysian charities, non-profit NGO's and underprivileged communities. The portal acts as a

How can you eat that cute panda?

How can you eat that cute panda?: Millions of people around the globe look into the future hoping for a brighter one with each new day.
But we could lose our natural gifts.
Everyday someone consumes an endangered species.
Everyday someone pollutes the ocean, killing healthy marine life.
Everyday a forest is threatened by deforestation.
Everyday wildlife gets killed for sale.Without healthy forest and marine ecosystems, our food supply would be adversely affected. Without healthy forests, we could lose our freshwater sources, ultimately depreciating our quality of life.
By helping to protect our environment, we are also protecting our livelihoods, food and water supply; securing our good quality of life and our children's bright future.
Make the right call and pledge to

Kasih Tulus Seorang Isteri

Zakri mengambil diari itu dan membuka setiap lembaran diari Nisa, setiap lembaran tertulis rapi tulisan Nisa dan peristiwa yang berlaku pada Nisa pada setiap hari , Zakri membacanya sepintas dan nyata keluhan,kesakitan segala luahan rasa Nisa semuanya tertera di diarinya. Dan Zakri dapati
setiap peristiwa itu semuanya perlakuan buruk Zakri terhadap Nisa...

Selasa, 18 Oktober 2011

What is your motivation in life?

What is your motivation in life?: motivationMY hopes to inspire and empower young Malaysians without spoon-feeding its followers with the usual life’s How-To’s. With a Twitter account and a blog, friends of motivationMY are expected to put their thinking cap on and share their thoughts and wisdom with the rest. We believe everyone has something worth sharing and their wisdom could be of useful to someone.What are you grateful for today? Is our education system producing critical thinkers? How do you handle difficult colleagues? When was the last time you stepped out of your your comfort zone? Those are some of the questions posted by motivationMY. Follow @motivationMY on Twitter or visit motivationMY.com to answer our daily question or be inspired by what our friends have to say.

Surat Dari Anak Mak Yang Dah Tak Nakal...

Mak.....
Terlalu bosan rasaa duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Keep Your Promise

Keep Your Promise: The 8 Millenium Development Goals (MDG) with a target date of 2015 calls for immediate action and participation.

Eradicate Extreme Poverty and Hunger
Achieve Universal Primary Education
Promote Gender Equality and Empower Women
Reduce Child Mortality
Improve Maternal Health
Combat HIV/AIDS, Malaria and other Diseases
Ensure Environment Sustainability
Develop a Global Partnership for Development

With little time to spare, awareness is the key to the start up of a big action with small combined efforts.YOUR effort!
The focus on the MDG 5 - Improve Maternal Health to raise awareness in Ireland has sparked a global instinct to take action and place human right actions where it should be - in the press!
With a video, part of ASK’s Keep Your Promise campaign, Irish youth leaders share important facts about Maternal and Reproductive Health.
Pregnancy and childbirth related deaths are the number one killers of girls aged 15 – 19 in low-income countries - one of the many facts that young people are not aware of.
Get yourself in touch with global issues and stop living in ignorance.
Check out the video below and don't forget to sign the declaration on :http://www.facebook.com/KeepYourPromise?v=info#!/KeepYourPromise?v=wall

Isnin, 17 Oktober 2011

Cerita Sedih

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi....

Ahad, 16 Oktober 2011

Mana Mak?



Jam 6.30 petang.

Mak berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.

Ayah baru balik dari sawah.

Sabtu, 1 Oktober 2011

Pengorbanan Seorang Ibu





Mak pandang jenazah abang yang terbaring kaku. Walaupun muka sembap, perut membusung, namun mak nampak ketenangan pada wajah abang.

Mak ambil pisau. Mak potong baju-T yang tersarung pada tubuh abang, baju terkahir yang abang pakai, Mak terpaksa potong kerana kerana baju itu tidak muat untuk melalui perut abang yang 'buncit'.

Isnin, 22 Ogos 2011

Tanda-Tanda Malam Lailatul Qadar


Rasulullah SAW telah menjelaskan di antara tanda-tanda malam Lailatul Qadar ialah:
  • Lailatul Qadar adalah Malam yang sepi, tenang dan bercahaya;
  • Pada malam Lailatul Qadar  Tidak panas atau sejuk (sederhana) seolah bulan memancar terang;

Rabu, 3 Ogos 2011

FACEBOOK SIDEBAR CHAT YANG LAMA KEMBALI!!!!

mesti semua mahu fb chat sidebar yang lama kan.. sy akan bg tau untuk kembalikan fb chat sidebar yang lama.. tp ini hanya untuk GOOGLE CHROME SAHAJA... anda cuma install extension ini.. klik sini.. pas 2... tunggu extension tu siap install.. gud luck...

https://chrome.google.com/webstore/detail/bfipfkeoidmndggnnpobeenlamiclald?hl=en-US&hc=search&hcp=main

Isnin, 1 Ogos 2011

Selamat Berpuasa


Selamat berpuasa kepada semua umat Islam. harap ramadhan kali membawa penuh keberkatan dan mendapat ganjaran pahala yang berlipat kali ganda. semoga ramadhan kali lebih baik dari sebelum ini.. harap semua puasa ek.. jangan ponteng2... xbaik.. dosa.... SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 1432H (^-^)

Khamis, 21 Julai 2011

20 Tanda Lelaki Jatuh Cinta



1. Lelaki akan bersungguh-sungguh melakukan sesuatu perkara ntuk kekasihnya dengan rela hati bukan  kerana terpaksa atau dipaksa.

2. Lelaki akan sentiasa ingin menghiburkan kekasih hatinya dan berubah menjadi orang yang suka berbual.

3. Lelaki akan kerap menasihati dan memberi pandangan kepada kekasihnya sebagai tanda dia menyayangi kekasihnya itu.

Selasa, 19 Julai 2011

Work or play, we have to drive ourselves to optimism. Find out what Jack Lim been through before acting. #protonpersona

Work or play, we have to drive ourselves to optimism. Find out what Jack Lim been through before acting. #protonpersona

Check out d before & after shots of people who switch over to contact lens! Really gives thm d #FreedomToLookHot

Check out d before & after shots of people who switch over to contact lens! Really gives thm d #FreedomToLookHot

Bahaya Kartun Pokemon!

 charmander  pikachu Mungkin kita tak sedar disebalik nama nama watak kartun dalam siri yang memikat anak anak kita " POKEMON " Bahaya Kartun Pokemon Charmander Pikachu Lihat sahaja gambar-gambar diatas, tentunya ramai yang kenal dengan watak kartun tersebut. 

Rabu, 6 Julai 2011

~Taktik Lelaki Uji Cinta Wanita~


Anda sudah diuji?Ya atau belum??...
kalau belum takpe...

kat sini shye nk bagi tips2 sikit berkenaan uji menguji ni..
jgn percaya bulat2 yer...nanti jaDik ajaran sesat plak..


Lelaki memiliki banyak cara untuk menguji cinta anda...

Boleh jadi dia terpesona pada Anda. Tapi, bagi sebahagian laki-laki, itubelum cukup untuk membuatnya bernekad memilih Anda.

Bermacam2 cara yang mereka uji, dan apakah yang menentukan lulus dan gagal Anda dimatanya.??

Rabu, 27 April 2011

Tip cinta – 3 petua elak cemburu buta


SESEORANG bertanya kepada saya. Katanya, dia ni kuat sangat cemburu. Sampai ke tahap yang disebut sebagai cemburu buta. Sebenarnya tuan puan, masalah ini dah biasa pun kita dengar. Cuma tak ramai yang berani meluahkan. Ada 3 petua penting untuk atasi rasa cemburu buta.

Sabtu, 2 April 2011

Tips Mengatasi Putus Cinta Dan Patah Hati


Dunia Runtuh Ketika Putus Cinta

“Aku mau ngomong penting sama kamu…”
Ketika mendengar kalimat itu dari sang kekasih, rasanya jantung serasa berhenti sepersekian detik. Sebenarnya Anda sudah tahu ketika hubungan Anda dengannya sudah mendekati hari-hari terakhir… dan kalimat tersebut adalah awal dari sebuah pengalaman yang menyakitkan dan menyedihkan dalam hidup Anda.
Anda putus hubungan dengan sang kekasih… dan di sini sekarang Anda berada.

Jumaat, 1 April 2011

Kerana Telur Rebus



Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran -iaitu makan telur rebus. Aku pun taktahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya. Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni.. sebab orang rumah aku masak sedap-sedap. . so aku dah tak kisah lagilah..

Rabu, 30 Mac 2011

Kelebihan Bawang


Selain digunakan sebagai bahan masakan, bawang juga mempunyai banyak kegunaan dan khasiat bagi mengubati pelbagai jenis penyakit. Antaranya :

1. Pening Kepala:

potong 2 ulas bawang putih dan telan bersama sedikit air. sapu tempat yang sakit dengan minyak bawang putih.

Selasa, 29 Mac 2011

Isnin, 28 Mac 2011

Cinta Ibarat Menunggu Bas


Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak, "Eee...penuhnya... tak de tempat duduk." Jadik, awak katakan pada diri awak, "Saya akan tunggu bas yg lain." Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain.

Kemudian, datang pulak bas yg kedua. Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, "Eee... bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan." Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Ahad, 27 Mac 2011

30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki.....


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

Jumaat, 25 Mac 2011

Kisah Mat Rempit


Zaki seorang Mat Rempit sejati. Dia sanggup tidak bekerja semata-mata untuk menjadi Mat Rempit sepenuh masa. Kerjanya setiap hari hanyalah menunggang motor secara berbahaya di jalan-jalan sekitar kampungnya sambil menyergah dan mengurat anak anak gadis di kampungnya.

Pada suatu hari, malang tidak berbau, Zaki terlibat di dalam satu kemalangan di hadapan kubur cina kampungnya. Akibat terkejut, Mak Limah yang kebetulan di dalam lori yang disergah oleh Zaki telah melatah sehingga tangannya membaling sebatang lembing tepat-tepat terpacak di dahi Zaki sehingga tembus ke belakang tengkuk Zaki.

Khamis, 24 Mac 2011

CINTA SEORANG LELAKI


Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada Kekasihnya dgn ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini,tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Utk melihat lelaki menangis amatlah payah. Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

Rabu, 23 Februari 2011

Rahsia di Sebalik Bilangan Kuntuman Bunga Ros


Selalu kita lihat, bunga dapat menunjukkan betapa romantiknya seorang lelaki kepada wanita. Dia amat suka dengan bunga yang diberikan. Even bunga itu akan layu, tetapi perasaan dan pengalaman menerima bunga dari seorang yang tersayang memang tidak dapat dilupakan.

Namun begitu, bilangan kuntuman bunga turut mempunyai makna disebaliknya. Ada rahsia kenapa seseorang itu memberikan bunga sekian-sekian kuntum. Ada yang bagi banyak kuntuman bunga dan ada juga yang bagi satu sahaja.

Berikut merupakan rahsia di sebalik bilangan kuntuman bunga ros yang dipetik dari Love Fate Destiny.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...